Életem egyik legnagyobb sikere Szlovákiában

Életem egyik legnagyobb eredményét értem el az elmúlt hétvégén, eddig nem tartozott a kedvenceim köze a Szlovákia-ring, de a szombaton elért eredmények után nagyot lépett előre a képzeletbeli rangsorban.

Nem volt meg a tempó

Pénteken nagy reményekkel vágtunk neki a csapattal a szlovák hétvégének, ám sajnos hasonlóakat tapasztaltunk mint a korábbi hétvégéken. Nem volt meg az autónak a kellő tempója, egyensúlya és ismételten alulkormányzott volt a Szlovákia-ring elnyújtott kanyarjaiban. A szabadedzések és az első időmérő után arra jutottunk a mérnökömmel, hogy állítunk egy drasztikusat. Örülök, hogy éreztem mi a probléma oka, és sikerült másnapra javulnom. 

 

A futam, amire lehetett építkezni 

A szombat reggelre több pilótát megbüntettek, -köztük sajnos Michelisz Norbit is - aminek következtében az időmérőn megszerzett 18. rajthelyről előre ugrottam a 14. helyre. Az új beállításokat már az első körökben éreztem az autón, és sokkal komfortosabb volt a vezetés, mint pénteken. A rajt után feljöttem a 12. helyre és a helyi hőssel Mato Homolával harcoltam. Amíg a szlovák pilótát üldöztem feljött mögém a négyszeres túraautó világbajnok Yvan Müller, de megvolt a tempóm ahhoz, hogy ne tudjon elmenni mellettem. Sőt, az utolsó elötti körben be tudtam Homola mellé szúrni a hármas kanyarban és kifékeztem őt, amivel feljöttem a 11. - épphogy nem pontszerző - helyre. A futam után elégedett voltam, hiszen magam mögött tartottam Müllert, meg volt a tempóm, valamint Homolával is vívtam egy remek csatát amiből győztesen jöttem ki. 

Meglett a fordított rajtácsos pole

Tudtam, hogy ezen a pályán a legfontosabb hogy jó szélárnyékot találjak, illetve hogy csak egy lehetőségem van, az új gumi egyetlen körig igazán hatásos! Mindkettő összejött a Q1-ben, mentem egy hatodik időt, ami után a boxban már csatoltam is ki az övet, amikor szóltak, hogy hahó, megyek Q2-re is!:) (ekkor még nem tudtam hogy benne vagyok a legjobb 12-ben) A Q2-ben is szélárnyékban teljesítettem, Michelisz Norbi mögött a gyors körömet, ahol egy picit túlvállaltam magam, és elment az autó hátulja egy trükkös, beszűkülős jobbosban, ami miatt aztán pont a szerencsés tizedik időt teljesítettem! Nem hittem volna, hogy egy hiba miatt élhetem át az első WTCR-es dobogós helyzésemet később..:) 

ETCC után a WTCR-ben is dobogón 

A 2015-ös katari nagydíj volt szombatig az utolsó, hogy Zengő-s pilóta dobogóra állhatotta a Világbajnoságon/Világkupán, akkor erre Michelisz Norbi volt képes, és hosszú idő után sikerült megtörnöm ezt a rossz sorozatot. A pole pozícióból rajtolva minden erőmmel arra koncentráltam, hogy sikeresen el tudjam kapni a startot, majd tartsam magamat a dobogós pozíciók egyikén. Az indulás jól sikerült, nagjából egyszerre indultunk el a mellőlem startoló Tarquinivel, ám a Hyundai valamennyivel erősebbnek bizonyult az én Cuprámhoz képest és az olasz legenda el tudott mellettem menni. A kettes kanyart követően be tudtam sorolni mögé, és ismételten megkaptam a nyakamba Yvan Müllert. Az első futamból kiindulva, tudtam hogyha nem hibázok nem fog tudni mellettem elmenni. Ez be is következett, a futam végén visszanéztem az időket és azt láttam, hogy minden körben - ha minimálisan is,de - gyorsabb voltam a Hyundai-os franciánál. Az utolsó négy körben már tudtam spórolni is, figyeltem arra, hogy ne hajtsam túl az autót, és óvjam a gumikat. Fantasztikus érzés volt két világbajnok gyűrűjében átszelni a célvonalat, és megünnepelni életem első WTCR-es dobogóját.

Ütközés vasárnap, majd egy érdekes büntetés

Vasárnap a hétvége harmadik, egyben záró futamát a 10. helyről kezdtem meg. Ismét jól kaptam el a rajtot, ellentétben az előlem induló Hondás pilótával, aki picit lassabban indult el, mint én. Nem tudtam kikerülni, aminek következtében jópáran elmentek mellettem és visszaestem a mezőny közepébe. A hármas kanyarhoz közeledve a belső íven próbálkoztam előzni, elöttem baleset alakult ki és igyekeztem elkerülni a szituációt. Jean-Karl Vernay is így tett, azonban figyelmen kívül hagyta, hogy én érkezem a belső íven és bevágott elém, hiába fékeztem a baleset elkerülhetetlen volt. Az autóm bal első kereke kitörött. A boxba még éppen,hogy vissza tudtam vánszorogni, de folytatni már nem tudtam a versenyt. A futam után néhány órával felhívtak a felügyelőhöz, akik megállapították, hogy a Vernay-vel való ütközés az én hibám, mert ahogyan ők fogalmaztak " optimista manővert próbáltam venni, a franciával szemben" , ezért 5 rajthelyes büntetést kaptam a következő, kínai hétvégének első futamára. 

Két hónap vakáció, aztán Kína
Most két hónap szünet következik a WTCR-ben, szimulátorozással, gokartozással, és remélhetőleg teszttel fogom majd magamat formában tartani, mert egy ilyen hosszú vakációban igencsak ki tud esni az ember a ritmusból.
Ám utóbbi csak bizonyos feltételek között jöhet létre, ha minden anyagi feltétel adott lesz rá, remélhetőleg a mostani sikerem felkelti majd a támogatók figyelmét a szezon hátralévő részében. 
Ami pedig a kínai hétvégéket illeti majd, a bajnokság pont a monszun idejére fog elérni ázsiába ami azt jelenti, hogy esőgumikból bőven pakolni kell majd a konténerbe, és kiindulva abból amit tavaly láttunk, minden megtörténhet.
Bármi is történjen, én készen állok!