Eseménydús héten vagyunk túl

A mai Nagy Futammal bezárólag véget ért a magyarországi hosszú hétvégénk. Sűrű volt és fárasztó, de minden percét élveztem.

A hazai versenyhétvégét megelőzően, évről-évre megnő körülöttünk a média figyelme, ez idén sem volt másként és már szerdán megkezdődtek a különböző TV-s megjelenések.

Elsőként a Digi Sport, Reggeli Start műsorában láthattak engem a korán kelők. Onnan azonnal rohantam át az RTL Klub Reggeli műsorába, ahol Papp Gergővel és Kiss Ramónával beszélgettem és testközelből bemutattam nekik a versenyautómat.
Csütörtökön, az ATV reggel műsorába kaptam meghívást és beszámoltam, hogyan készülök fel egy hazai versenyhétvégére.

 

Pénteken érkezett a nagy bejelentés, ami engem is óriási meglepetésként ért.
A Zengő Motorsporttal csatlakoztunk a MOL csapatához, így sok más eredményes magyar sportolóhoz hasonlóan, minket is az a megtiszteltetés ért, hogy tagjai lehetünk egy ilyen remek kezdeményezésnek.

Péntek este az M4Sport Boxutca műsorában csapattársammal Szabó Zsoltival, Szujó Zoltánnal és Wéber Gáborral beszélgettünk a marokkói élményeinkről és arról, hogy milyen eredményt várunk magunktól a hazai hévégén.

Szombaton kezdetét vette a hétvége érdemi része és végre pályára gurulhattam hazai közönség előtt. Az első szabadedzésen a 19, a második szabadedzésen a 13. helyen végeztem. Mindkét gyakorláson használt gumikkal mentem és ameddig a többiek is azon teljesítették gyors köreiket, rendre bent tudtam lenni a top 10-ben.

A szombati időmérő edzésen egy technikai hiba hátráltatott abban, hogy nem tudtam jó eredményt elérni, egészen pontosan az AC pumpám tömődött el. Ennek köszönhetően az autóm nem kapott rendesen üzemanyagot és „dadogni” kezdett. A problémát már az FP2-n észleltem, de akkor azt hittük a csapattal, hogy az üzemanyag volt kevés az autóban és „ellibbent” a kanyarokban.
Az időmérőn viszont már egyértelmű volt a probléma oka. Akkor kezdtem el érezni, hogy valami nincs rendben, amikor érzésre a legjobb köreimet teljesítettem, mégsem tudtam javítani az időmön. Végül 17. lettem és innen vártam a szombati futamot.
Az első versenyfutamon sikerült egy tökéletes rajtot vennem. Az első kanyar előtt a belső ívre helyezkedtem és csatában voltam Giovanardival. Az Alfás nagy öreg rám húzta a kormányt és két kerékkel lesodródtam a fűre, nem tudtam normálisan megfékezni a Cupra-t és belecsapódtam az előttem lévő John Filippibe. Az autóm bal első kereke kitört és fel kellett adnom a versenyt. Úgy gondolom, hogy addig ameddig biztosan nem harcolhatok, a pontszerző pozíciókért addig be kell vállalnom kockázatos szituációkat, ezért nem is voltam túlságosan csalódott a kiesés miatt. Pozitívumnak tekintem a jó rajtomat, hiszen idén még nem tudtam értékelhetőt startolni az új autóval.

Hála a csapatnak, gyorsan elkészült az autóm és egy tökéletes géppel vághattam neki a vasárnapi menéseknek.
A hétvége második időmérő edzésen 11. lettem, amivel a legjobb Cupra-s időt sikerült elérnem. Az volt a célom, hogy be tudjak menni 1perc 54 másodperc alá, ez a kvalifikáció első és második szakaszában is sikerül, aminek nagyon örültem. Nem gondoltam volna, hogy már a második versenyhétvégén összejön a Q2.
A második futamon a 11. helyen végeztem, az autóm nagyon alulkormányzott volt, ezért sikerként könyvelem el ezt a helyezést. A probléma a verseny 3. körétől kezdődött és onnantól már csak arra koncentráltam, hogy tudjam tartani a lépést a többiekkel.

A hétvége 3. futamát nagy dilemma előzte meg. Még a rajtrácson is azon tanakodtunk mérnökömmel, hogy esős vagy száraz pályára alkalmas gumikkal vágjunk neki a záró futamnak. Végül a slick gumikra esett a választásunk, akárcsak a mezőny többi tagjának. A rajtom ismételten jól sikerült és ezúttal próbáltam arra törekedni, hogy elkerüljem a kalamajkát. Néhány kör megtétele után leszakadt az ég és következhetett a piros zászló. A megszakítás alatt ismét jött a dilemma, hogy milyen gumival folytassuk a versenyt. Az eső amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan el is ment és szinte egyből felszáradt a pálya, így maradtunk a száraz pályára alkalmas gumikon. Az újraindulást követően sikerült megtartanom a 11. helyet és legjobb Cupra-s lettem.
Ha összességében tekintem a hétvégét, akkor pozitívan értékelem a helyzetemet. Több alkalommal is én tudtam lenni a spanyol márka legjobbja. Amennyiben a csapatom helyzetét nézem, akkor mi voltunk a mérce a márkatársak számára. Az alulkormányzottság volt az egyetlen olyan dolog, ami negatívumként ért minket, de én úgy gondolom, hogy az összes Volkswagen csoportos autó, hasonló problémával küszködött. Bízom benne, hogy a soron következő német hétvégén versenyképesek tudunk lenni, és izgatottan várom, hogy újra mehessek a kedvenc pályámon, a Nordschleifen!

A hosszúhétvégét a mai Nagy Futamon zártuk, ahol több tízezer ember előtt autózhattunk Budapest belvárosában. Én személy szerint nagyon élvezem az ilyen eseményeket és örülök, hogy az autósport szerelmesei évről-évre kijönnek és a kordon mellől köszöntenek bennünket. Bízom benne, hogy jövőre is lesz Nagy Futam és tudunk a rajongóknak autózni!
Jóleső érzéssel töltötte el a szívemet, hogy rengetegen odajöttetek hozzám ebben a néhány napban egy aláírás vagy fénykép erejéig és bíztattatok engem.
Nagyon szépen köszönöm Nektek és ha máskor nem, legközelebb jövőre, a Hungaroringen találkozunk!