Versenyképes szereplés a portugál szaunában

Hosszú, fárasztó és rettenetesen forró, Portugál hétvégén vagyok túl. Tipikusan az a hétvége volt, amin minden megtörtént. Volt sikeres szabadedzés, balszerencsés időmérő, tömeg balesettel tűzdelt futam, műszaki hiba, szemfüles rajt, és végül pozitív értékelés. Egy ilyen hétvége után már alig várom a Szlovákia-Ring-i folytatást!

 

Erőmerítés a múltból

2016-ban és 2017-ben az Európa bajnokságon rendre jól mentem a Vila Real-i pályán. Két rajtelsőséget valamint két dobogós helyzést szereztem a portugál helyszínen. A hétvégét megelőzően pozitív érzésekkel indultam el a mediterrán helyzsínre, ahová az államvizsga tételeim is elkísértek, hiszen pár héten belül a diplomáért szállok harcba! 

 

Védőital a hőség ellen

Tavaly nyáron egy híradóból kiragadott kis videó lepte el az internetet, ahol volt a téma, hogy nyáron hogyan védekeznek a forróság ellen. Egy idősebb bácsi volt a riport alany, aki azt válaszolta a fentiekben említett kérdésre, hogy ő napi 3 liter sörrel és "tüskével" védekezik a kánikula ellen. Mivel a versenypályán nekünk az alkohol fogyasztás tiltott, és amúgy sem vagyok nagy italos, új szponzoromnak köszönhetően P1 Nutrition izotóniás itallal védekeztem a portugál katlanban. Mikor felkértek, hogy legyek a márka reklám arca Magyarországon, nagyon megörültem, sok-sok versenysportban eredményes szereplő választása nem lehet véletlen! A  három nap "szaunában" levés után meg kell állapítsam, hogy óriási segítség volt a P1 Nutrition italpor, sokkal jobban tudtam vele koncentrálni, és nem görcsöltek be a végtagjaim a vízvesztés következtében.
Megmértük, 70 fok környéki hőmérséklet volt az autóban. Talán ti is láthattátok a közvetítésben, hogy nem egy pilótát az ájulás kerülgetett az autóból kiszállva, nekem semmi ilyen érzésem  nem volt. Aktív sportoláshoz, ajánlom mindenkinek! 

Jó nyitány a szabadedzésen

Mintha el sem telt volna egy év, ugyanott folytattam az első szabadedzésen Vila Realban, ahol tavaly az ETCC-ben abbahagytam. Pozitív érzések, valamint sikeres első edzés. Az első gyakorláson nagyon használt gumikkal mentem és mikor megfutottam a leggyorsabb körömet a 3. helyen is álltam. Nyilván ahogyan pergett az óra, és a többiek rakták fel az új gumikat romlott a helyezésem, de így is sikerült bent maradnom a top 10-ben. Az előkelő helyzesén, - amelett, hogy nagyon szeretem a pályát - annak volt köszönhető, hogy volt egy remek alapbeállításunk még az előző évekből, ami rengeteget segített a régi ritmusba rázódáshoz. A második edzésen az autó túlmelegedést érzékelt, ezért mindig elvette a motorerőt, a Cupra mérnökök próbálták orvosolni a problémát, de nemigazán jártak sikerrel, és a hiba a hétvége hátralévő részében is jelentkezett. 

 

Botrányos Első Időmérő

A szombati Facebook posztomban viccnek neveztem az első időmérő edzést, és ezt a mai napig tartom. 4 piros zászlós szakasz és megannyi feltartás tarkította a gyors köreimet. Mikor kiszálltam az autóból rettenetesen dühös voltam, mert tudtam, hogy sokkal gyorsabb lehettem volna, mint amit a tabella mutatott. 

 

Tömegbaleset a rajt után

Az szombati időmérő után bosszús voltam a helyezést illetően, az első futam rajta után viszont hálás. Ugyanis, ha a reális helyen végeztem volna a kvalifikáción, - ami nagyjából a 12-13. hely lett volna - akkor bent lettem volna a darálóban, úgy ahogyan a csapattársam Szabó Zsolti is. Szerencsére én csak minimálisan részesültem a balesetből, egy-két ütést kaptam hátúlról, az autómnak pedig a jobb hátsó futóműve sérült. A piros zászlós megszakítást követően, - hála a szerelőim gyors munkájának - visszatudtam gurulni a pályára és be tudtam fejezni a versenyt. 
Nagy tanácstalanság volt a mentés során, illetve nagyon kellett figyelni a nem mindig odafigyelő pályamunkásokra. Már a vészhelyzet elhárítása után is vígan lépkedtek az autók legérzékenyebb pontjain, végig ott is maradtam a Cuprá-m mellett, nehogy még valami plusz baj is érje..
Előlről kezdve, tehát a legjobban összetört autóktól kezdték meg a mentést, illetve akinek járóképes maradt az autója, annak helyet csináltak hogy vissza mehessenek a rajtrácsra. 

 

Vasárnapi Időmérő

A hétvége második időmérő edzésére ismételten visszatért a motor probléma, ennek ellenére körről-körre tudtam gyorsulni. Az időmérő vége felé volt egy köröm amikor sokáig nem szólt bele a motorelektronika a teljesítménybe. Ekkor örülni kezdtem, hogy jó kör lehet belőle, de a 3. szektorban ismét jött a probléma és a tervezett 2 perc 01 eleji időmből, 01 végi idő lett. A top 10-es álomból, pedig 16. hely lett. 

 

Szemfüles manőver a 2. futam rajtja után

A második futam rajtját jó ütemben kaptam el, és az első nagy jobboshoz közeledve a külső ívet választottam, míg a többiek a belsőt. Ez jó meglátásnak bizonyult és sok pozíciót nyertem vele a kanyart követően. A futamot végül a 13. helyen zártam.

 

Zárásként egy törött féltengely

A hétvége utolsó futamának felszabadultan vágtam neki, és igyekeztem a legjobbamat nyújtani. Az egyik sikánban próbltam lépést tartani a többiekkel, és drasztikusan tettem rá a Cuprát a rázókőre, ami azt eredményezte, hogy azonnal eltört a jobb első féltengely. A többiekhez képest semennyivel sem támadtam jobban a kerékvetőt, az enyém még is eltört. Lehetséges, hogy az is benne van a szituációban, hogy mi régebbi fejlesztésű gátlókkal megyünk , amik kevésbé bírják a terhelést. Egyből félra álltam az autóval és vártam, hogy a sportbírók segítsenek levontatni, nem kellett volna... 
A féltengely elroppanását követően nyilván sok zsír szóródott szét a motortérben, ami azonnal füstölgő autót eredményezett. Ami nekem volt furcsa volt, hogy a pálya személyzete ezt nem tudhatta, hogy mi füstöl, mégsem jött oda senki egy tűzoltó készülékkel. Na a Hungaroringen ilyen nem fordul elő! :) Ezt követően még megspékelték a dolgot azzal, hogy 70-80km / órával vontattak le a pályáról, ami egy szétesett autónak megintcsak nem tesz jót, de ezt tudjuk be annak, hogy minél rövidebb safety car-os periódust szerettek volna. 


Összeségében bíztatóak a jelek

Ha a hétvége egész részét tekintem, akkor azt kell mondanom, hogy pozítvabb vagyok most, mint a portugál hétvége előtt. Jó érzés volt, hogy újra versenyképesek voltunk, hogy harcba tudtam szállni az ellenfelekkel, és éreztem az autóban a potenciált a pontszerzésre. Ezt korábban utoljára csak a Hungaroringen tapasztaltam. Bízom benne, hogy a motorvezérlési problémákat ki tudjuk javítani a következő hétvégére és tovább tudjuk vinni a versenyképes formánkat a Szlovákia-ringre. Jó érzés lesz ismét rengeteg magyar szurkoló előtt verenyezni!
 

Folytatás tehát Július 13.-án Szlovákiában.